Mui Né - Ho Chi Minh City - Hanoi - Istanbul - Amsterdam - Wildervank

14 augustus 2019 - Wildervank, Nederland

13-08-2019

Onze vertrekdag. Dit keer toch maar weer op tijd uit bed om alles zo veel mogelijk voor het ontbijt klaar te zetten. Nog een laatste keer van een heerlijk ontbijt genieten! Dat gaan we echt wel missen.

Op de kamer wrappen we de bagage tegen diefstal of nog erger dat er spul ingestopt wordt onderweg. Dit doen we met een rol folie die we de hele reis mee hebben genomen in onze bagage.

89A450B2-65CF-4D28-87CC-11260E9DDBB9D54D4612-080A-4BD4-A301-006CECBC79D2

Eerst moeten we van Mui Né in een 5 uur durende busrit baar Ho Chi Minh City gebracht worden. Daar nemen we afscheid van onze reisleider Loc. We hebben er een hele goeie aan gehad deze reis!

61D770E3-53F1-4A87-80BF-024A48EC49CC

De vlucht gaat van Ho Chi Minh naar Hanoi waar we 1,5 uur op het vliegveld in het vliegtuig moeten wachten. Daarna vervolgen we de vlucht van cá 10 uur naar Istanbul. Daar moesten we overstappen op een vlucht naar Amsterdam waar we afscheid hebben genomen van de groep. Het was een fijn reisgezelschap. De kinderen hebben veel plezier met elkaar gehad. Zelfs Yente had veel plezier met de kinderen die 2 á 3 keer zo oud waren. Ze was een soort mascotte van de groep. Wij hebben het ook heel gezellig gehad met de ouders. We hebben het erg getroffen.

3602D24A-AA7B-436E-AA20-89DB09490ACA

Na een reis van in totaal 35 uur van deur tot deur waren we aardig afgereisd. Maar...... dit was zeker de moeite waard. Wat hebben we een mooie reis gehad! Erg afwisselend, veel mooie dingen gezien, veel mooie dingen gedaan.

77B6406E-CA8C-402E-9A36-9B95AA20221F

Ik hoop dat de kinderen hier later nog met veel plezier op terug kijken. Ze hebben een zeer groot contrast in cultuur en levenswijze gezien. Genoeg om te kunnen beseffen dat wij het hier in Nederland wel erg goed voor elkaar hebben. Alles is hier erg geordend, gecultiveerd en clean vergeleken met Vietnam. Maar de bevolking daar zag er ook tevreden uit en waren trots op hun land. Ondanks de Franse en Amerikaanse oorlog daar waren ze niet rancuneus maar respectvol. Daar kunnen we nog veel van leren! We zijn allemaal een mooie ervaring rijker......

Bedankt Vietnam!!!