Onderweg en aankomst in Vietnam: Hanoi

26 juli 2019 - Hanoi, Vietnam

De 25e was de grote dag om op pad te gaan. De laatste afrondende dingen moesten thuis nog gedaan worden. Het neemt altijd meer tijd dan ingepland. Uiteindelijk zijn we op tijd weggekomen en mooi vroeg op Schiphol.

44C798D3-8C93-4403-8CF0-13EEC644C3C2

Al na het inchecken hadden we al vlot een gezin ontmoet die ook mee reist en bij de gate hebben we nog 2 andere families ontmoet.

De vlucht ging via Istanbul waar we midden in de nacht 3 uur overstaptijd hadden. Daarna nog een vlucht van 9 uur naar Hanoi. Deze begon om 3.30 uur ‘s nachts met een warme hap en daarna allerlei ander voer. We hebben heel wat maaltijden gehad over 2 vluchten.

234C0EAF-D634-4594-9D85-75D86F963268

Op Hanoi konden we vlot door de douane en de  tassen waren ook allemaal ongeschonden aangekomen. Dus nu genieten!!!!

Buiten de airco van het vliegveld war het warm en vochtig. De geur buiten doet de kinderen denken aan Jungola in Emmen. Tijdens de rit naar het hotel hebben we al een indruk van Hanoi gekregen: vol, druk, veel motoren (6 miljoen) en allemaal grote en vooral kleine eettentjes.

CB720B4D-1766-4EC2-9A7C-1326D542F25C

’s Avonds heeft onze gids ons meegenomen naar een typisch Vietnamees restaurant en heeft ons zeer uitgebreid het eten van Vietnam laten proeven. Alles ging met stokjes naar binnen en smaakte zeker naar meer!!! Veel groente, lekker vlees, super zoet fruit en alles lekker gekruid maar zeker niet te pittig. En dit lekkers werd weggespoeld met een heerlijk vers geperste fruitcocktail.

5CEF246A-236D-4B9C-A3E6-2869BEFDC02D

1. Kris:
    26 juli 2019
    Leuke indrukken allemaal. Geniet er maar van
  2. Sharon:
    Leuk. Veel plezier!
  3. Marloes van der beek:
    27 juli 2019
    Dank je wel! Het is hier heel indrukwekkend.
    Wanneer gaan jullie?
  4. Sharon:
    27 juli 2019
    Wij zijn al op Curaçao! Het is hier vooral erg warm. We gaan nog dingen bekijken. Nu vooral het strand gezien ;p
  5. Marloes van der beek:
    28 juli 2019